• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79706
+
-

بافت قدیم بوشهر نفس تاره می‌کند

شهری
بافت قدیم بوشهر نفس تاره می‌کند

معاون عمرانی شهردار بندر بوشهر در تشریح برنامه‌های سال جاری برای بافت قدیم این شهر بیان کرد: طرح سنگفرش کردن مرکز شهر که بخش عمده آن در بافت قدیم قرار گرفته است و وضعیت خوبی ندارد، توسط مشاور به شهرداری ارائه شده است و به‌زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد. 

به گزارش ایسنا «کورش سلطانی» گفت: برآورد دیگری نیز برای میدانچه‌های بافت قدیم در تمام محلات در امور پیمان‌ها انجام شده است و منتظر برگزاری مناقصه هستیم. اعتبار این پروژه 500‌میلیون تومان برآورد شده و اقدامات برنامه‌‌ریزی شده نیز شامل کف‌سازی، جداره‌سازی و نورپردازی است. 

وی افزود: در بازار قدیم (بازار صفا) که بخشی از آن در بافت قدیم قرار دارد، مشاور در حال کار و تهیه طرح است. ظرف یک یا حداکثر 2 ماه آینده طرح آن به دست ما می‌رسد و پس از برآورد هزینه‌ها به اجرا گذاشته می‌شود. 

معاون عمرانی شهردار بوشهر اظهار کرد: بناست در گذر فرهنگ و هنر از مدرسه سعادت تا دانشکده معماری واقع در بافت قدیم کف‌سازی، جداره‌سازی، نورپردازی و نصب المان انجام شود. این طرح پس از اخذ مجوز شورای ترافیک و نهایی شدن اجرا می‌شود.  سلطانی ادامه داد: در حال حاضر 2 پیمانکار در محله دهدشتی (پشت مسجد دهدشتی و پشت بازار) و یک پیمانکار نیز در محله کوتی در حال کار هستند. 

این مسئول گفت: برای سنگفرش کردن بخش زیادی از کوچه‌ها و معابر محله کوتی هزینه یک میلیارد و 400 میلیون تومانی برآورد شده است که شامل بیش از 50 درصد کوچه‌ها می‌شود و در حال حاضر در امور پیمان است. به زودی مناقصه آن برگزار می‌شود و پیمانکار کار را شروع خواهد کرد. 

معاون عمرانی شهردار بندر بوشهر اظهار کرد: همچنین، پیمانکاری برای سنگفرش کوچه‌های محله بهبهانی با حدود 500 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی شهرداری در نظر گرفته شده است.  وی افزود: در محله بهبهانی منتظر اتمام کار آب و فاضلاب و کشیدن شبکه فاضلاب هستیم چون اگر حفاری‌های آب و فاضلاب به پایان برسد، می‌توانیم پروژه جدید اجرا کنیم. 

بافت قدیم بوشهر واقع در قسمت شمالی این شهر از مهم‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری استان به شمار می‌رود و با توجه به سبک خاص و منحصر به فرد معماری‌اش ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد. بافت تاریخی ۳۸ هکتاری بوشهر با 4 محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی و حدود هزار خانه و 400 بنای باارزش جزو بافت‌های مسکونی منحصر به فردتر و زیبای ایران محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید